V Boršově je nový železniční most. Více než 400 tun táhli na lanech
Technici v pátek 29. května usadili v Boršově nad Vltavou nový železniční most. Práce začaly ale už ve středu. Konstrukci nejprve smontovali na levém břehu řeky a poté ji přesouvali na kolečkách a pomocí lan na provizorní pilíře, takzvané bárky.
Most je přes 100 metrů dlouhý a váží více než 400 tun. „Smontovanou konstrukci máme na velkých kolečkách, která pojedou po kolejnicích. Most budeme tahat na lanech,“ popisoval na místě stavbyvedoucí Martin Frič.
Jakmile je konstrukce zasazena na svém místě, mohou se začít připravovat koleje.
Na konci června čeká most zatěžkávací zkouška. Přijedou kvůli ní dokonce dva obrovské železniční jeřáby. Testovat se ale bude v noci, protože technici potřebují stabilní teplotu. „Když se konstrukce zahřeje, hýbe se a měření pak není přesné,“ vysvětlil Martin Frič.
První vlaky pojedou přes Vltavu v Boršově na konci června nebo začátkem července.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tři až pět let. Tolik má Evropa na přípravu, než se promění ruská armáda, odhaduje analytik Koštoval
-
Kdo by vyhrál volby, kdyby Raísí nemohl vládnout, nelze odhadnout. Írán je ale stabilní, říká analytik
-
Slovenští hokejisté na světovém šampionátu padli s Lotyšskem po nájezdech, postup nemají jistý
-
8 hodin spánku, 4 fyzických aktivit, maximálně 6 hodin sezení. Vědci popsali ideální den pro zdraví