Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci stvořili diesel s výkonem 460 koní. I řada 7 je s ním rychlá jako M3
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselům dnes zrovna slunce nad hlavou válců nesvítí, někteří na ně ale zjevně zanevřít nemíní. Toto dílo budiž důkazem, dělá si zálusk na světový rekord.
Načtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel BMW je pohonnou jednotkou, jaká zatím ve světě nemá obdoby. Jen Audi může tomuto šestiválci konkurovat svým čtyřlitrovým osmiválcem, který se nachází pod kapotou modelu SQ7 a který dává k dobru 435 koní. Tedy dokonce více než motor mnichovské automobilky, za čímž stojí krom dvou válců a litru objemu navíc také přítomnost elektrického kompresoru doplněného dvěma klasickými turbodmychadly.
My se ale dnes budeme věnovat jednotce BMW, která byla původně naladěna na 400 koní a 760 Nm točivého momentu. To jsou čísla, která ještě donedávna byla u sériového dieselu zcela nemyslitelná a v případě kreací tuningových firem jste se právem mohli obávat o životnost agregátu. Pokrok ale zastavit nelze, zvláště s příchodem nových technologií. Proto bychom se vlastně neměli divit tomu, že pro někoho je motor BMW jen odrazovým můstkem ke skoku do ještě vyšších sfér.
Firmou, které oněch 400 koní a 760 Nm nestačí, je G-Power. Je to známý německý úpravce, který se na motory bavorské automobilky specializuje už léta a stvořil nejednu šílenost, obvykle benzinovou. Nyní se ale podíval právě na čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel, který s pomocí elektronického modulu D-Tronic 5 upravil tak, že jeho výkon narostl na 460 koní. A v případě točivého momentu je pak možné počítat s 860 Nm. To jsou na diesel ohromující čísla a starají se o podobnou jízdní dynamiku.
460 koní je zatím k dispozici pro BMW 750d, které standardně zvládá stovku za 4,6 sekundy. Nově však může počítat s časem lepším o tři desetiny, tedy 4,3 sekundy - tím mohutná limuzína vyrovnává sprint modelu M3 osazeného šestistupňovým manuálem. Úpravce přitom dodává, že motor začíná vyšší výkon podávat pouze tehdy, je-li teplota oleje optimální. Jakmile navíc teplota chladicí kapaliny dosáhne maxima, motor začne pracovat znovu „jen” se 400 koňmi. Výjimkou je pak jen možnost krátkodobého zvýšení výkonu při plném sešlápnutí plynu.
Ohrožení životnosti pohonné jednotky byste se tedy neměli obávat, zhoršení spotřeby za normálních situací také ne - bez výkonu navíc není spotřeba navíc. Tím nám ale informace o modifikacích v motorovém prostoru, dále již můžeme zmínit jen vizuální úpravy. Ty ale souvisí jen s příchodem 21palcových litých kol, jenž jsou vyrobeny z leteckého hliníku a mohou dostat černou, metalickou či stříbrnou úpravu.
Více zatím zveřejněno nebylo, známe ovšem cenu. Ta v případě této úpravy činí necelých 2 999 Eur, tedy asi 78 tisíc Kč. A jelikož tovární BMW 750d startuje na sumě 2 992 600 Kč, menší „všimné“ mířící na konto G-Power se v celkovém účtu dozajista ztratí. A trápit kupce nemusí ani proto, že s 460 koňmi může tento vůz rázem aspirovat na titul nejrychlejšího dieselu světa, třebaže ne úplně sériového. Aktuální rekordman od Alpiny je nakonec také upravené BMW...
BMW 750d dostalo od firmy G-Power úpravu, která posunula jeho výkon až k 460 koním. Mimo to dorazila i kovaná 21palcová kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch