Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle nevýrazně zní nové Audi A8 s motorem 6,0 W12. Je to ale na škodu?
14.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud má dnes nějaký vůz dvanáctiválec s šesti litry objemu a dvěma turby, logicky se od něj čeká hodně. Možná i více, než by mělo.
Od dvanáctiválcových motorů lidé často očekávají skoro zázraky. Není to vlastně až tak překvapivé, dnes je totiž nabízí jen pramálo automobilek a řada z nich se ani netají tím, že v jejich nabídce nemají budoucnost. Proto jsou jednotky V12 (či v případě koncernu VW W12) mnohdy modlou, která nemá nárok na nic jiného než vládnout motorovému Olympu.
Právě vysoká očekávání ale bývají i zdrojem nemalých zklamání. Lidé si zkrátka ve svých myslích vybájí více, než kolik toho pohonná jednotka může reálně nabídnout. A je to zjevně i případ přeplňovaného šestilitrového dvanáctiválce, který je vrcholným agregátem v nabídce nové generace Audi A8 s interním označením D5.
Tento motor prošel ve srovnání s předchozí iterací nemalou proměnou, rázem tak nabízí 585 koní a 850 Nm točivého momentu namísto 500 koní a 625 Nm, které dával k dobru atmosférický dvanáctiválec u A8 D4. Jde přitom o razantní nárůst, od kterého budou mnozí dozajista očekávat působivou jízdní dynamiku. Tu vám zatím v praxi ukázat nemůžeme, vokální projev motoru vám ale přiblížit můžeme. A právě zde velká očekávání chladí studená sprcha.
Pohonná jednotka se dvěma turby totiž nezní zdaleka tak působivě jako předchozí atmosféra s ještě o něco větším objemem. Navíc je evidentní, že soundtrack nemá na svědomí ani tak samotný motor, ten se spíše nezáživně pouze protahuje pod kapotou. Místo toho mají úkol zpravit svět o příjezdu něčeho výjimečného pouze koncovky výfuku, které navíc neústí v zadním nárazníku, ale kdesi pod ním.
Řada lidí již v reakci na to stihla vyjádřit své rozčarování, my s ním ale úplně nesouzníme. A8 W12 je luxusní limuzínou, která má klientelu především rozmazlovat svou noblesou a k tomu jemný projev motoru docela sedí. Úkol oslnit zvukem bude mít až provedení S8, v jeho případě ale pro změnu nečekejme dvanáctiválec, nýbrž mnohem plebejštější - i když ve výsledku i rychlejší - jednotku V8.
Nové Audi A8 W12 nezní zrovna impozantně, tak tomu ale vlastně ani nemělo být. Níže si pak můžete poslechnout zvuk předchozího dvanáctiválce, ovšem doplněného zakázkovým výfukem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před hodinou - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 4 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 13:33 - Arkis
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23