Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bratrovražedný souboj dieselů BMW. Jaký rozdíl udělá milion korun a tři turba?
27.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že máte dieselové BMW, dnes neřekne skoro nic. Mnichovské vozy lze osadit lecčím od čtyřválce s jedním turbem po šestiválcem se čtyřmi. Jaký je rozdíl v jejich dynamice?
Pro BMW jsou diesely v Evropě velmi důležitými pohonnými jednotkami, bez nich by mnichovská automobilka přišla téměř o tři čtvrtiny dnešního odbytu. Je to pochopitelně tvrzení značně hypotetické, neboť s odlišnou skladbou nabídky by někteří zákazníci sáhli po jiné alternativě, ale přesto - faktem je, že tři ze čtyř prodaných aut BMW na Starém kontinentu mají pod kapotou „producenta sazí“.
Zákazníci mohou volit mezi dvoulitrovým čtyřválcem a třílitrovým šestiválcem, v jehož případě se různí počet turbodmychadel. Základem je jedno, které dostanete třeba pod kapotou modelu BMW 530d, kde dává k dobru 265 koní. U verze 540d již má turba dvě a produkuje 320 koní, provedení M550d pak počítá dokonce se čtyřmi turby a 400 koňmi.
Vyplatí se koupě vrcholného provedení, nebo lze s obstojnou jízdní dynamikou počítat také u méně výkonných variant? Na to se zaměřilo srovnání akcelerace, k němuž přistoupil jeden nizozemský kolega. Aby zmapoval nabídku BMW opravdu podrobně, přizval do hry i variantu 520d, v jejímž případě dvoulitrová jednotka dává k dobru „pouze“ 190 koní.
Jak je patrné, nejslabší motor za zbývající trojicí opravdu výrazně zaostává. Ve chvíli, kdy s BMW M550d jedete tachometrových 258 km/h, čtyřválcový diesel ještě nedosáhl ani dvoustovky. Varianty 530d a 540d jsou ale překvapivě více než vyrovnané, dělí je pouze malý zlomek. Tedy v rámci dynamiky, po stránce cenové je rozdíl o trochu vyšší.
Tím se dostáváme k ceníku, dle nějž lze BMW 520d pořídit již za 1 311 700 Kč, byť s manuální převodovkou. Za automat dáte o zhruba 62 tisíc korun více, přičemž verze 530d je jím vybavena již standardně. Připravit si ovšem musíte 1 557 400 Kč. Za provedení 540d zaplatíte 1 749 800 Kč, za model M550d pak dokonce 2 310 100 Kč.
V případě posledně zmiňovaných variant je nutné připomenout, že standardem vyjma automatické převodovky je rovněž pohon všech kol xDrive. Pokud byste jej chtěli mít spojený i s BMW 530d, musíte sáhnout do kapsy pro 1 623 700 Kč. V té chvíli budete mít asi nejlepší poměr mezi vydanými penězi a dynamikou. A nebo ne? Posuďte sami...
BMW 530d se jeví jako mnichovský ideál. Stojí výrazně méně než vrcholná varianta M550d, dynamicky je přitom takřka na úrovni verze 540d
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 - Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda