Spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáků 2.stupně základních škol
Vážená paní učitelko, vážený pane učiteli,
velice si vážím Vaší ochoty vyplnit následující dotazník a přispět tím do diskuse o aktuálním tématu, jakým je spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáků.

Dotazník je zcela ANONYMNÍ. Výsledky poslouží k porovnání názorů vás, učitelů na spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáků druhého stupně základních škol v různých krajích.

Vyplnění dotazníku je velice jednoduché. Svoji odpověď označíte kliknutím na vybrané pole. Zodpovězení 25 položek Vám nezabere více jak 10 minut.

Po vyplnění dotazníku zmáčkněte prosím políčko „SUBMIT“ ("ODESLAT"), které naleznete NA KONCI DOTAZNÍKU!

Děkuji za Vaši ochotu a čas věnovaný vyplnění tohoto dotazníku.

Mgr. Kateřina Švestková
Ústav pedagogiky a sociálních studií
Pedagogická fakulta
Univerzita Palackého v Olomouci
kontakt: katerina.svestkova01@upol.cz

Sign in to Google to save your progress. Learn more
1. Hodnocení výsledků vzdělávání žáka je spravedlivé tehdy, jestliže žák ZJEVNĚ nic nenamítá proti danému hodnocení.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
2. Spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáka je zaručena, pokud má učitel na žáka stejné nároky jako jeho kolegové.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
3. Pro žáky mimořádně nadané je vhodné stanovit odlišná kritéria hodnocení.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
4. Učitel hodnotí vždy za všech podmínek všechny žáky podle stejných měřítek.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
5. Když dá učitel při ústním zkoušení různým žákům stejnou známku, vždy to znamená, že tito žáci dosáhli stejných nebo velmi podobných výsledků.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
6. Používání vnitřních kritérií hodnocení výsledků vzdělávání žáků (např. "klasifikační řád") společně s vnějšími kritérii hodnocení výsledků vzdělávání žáků (např. daných Cermatem) plně zabezpečuje spravedlnost v hodnocení.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
7. Doplnění známky slovním komentářem zajišťuje spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáků.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
8. Širší klasifikační stupnice by zvýšila spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáků.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
9. Dodržování kritérií stanovených v "klasifikačním řádu" zabezpečuje spravedlnost v hodnocení všech žáků školy.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
10. Proto, aby byla na různých školách zajištěna spravedlnost v hodnocení výsledků vzdělávání žáků, musí všechny školy používat pouze kritéria hodnocení stanovená vnější autoritou.
1- zcela vyjadřuje můj názor, 2- spíše vyjadřuje můj názor, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nevyjadřuje můj názor, 5- vůbec nevyjadřuje můj názor
zcela vyjadřuje můj názor
vůbec nevyjadřuje můj názor
Clear selection
11. Při hodnocení výsledků vzdělávání žáka vždy srovnávám výkon žáka s jeho předchozími výkony.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
12. Při hodnocení výsledků vzdělávání žáka vždy srovnávám výkon žáka s aktuálními výkony jeho spolužáků.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
13. V mých hodinách mají žáci se stejnými schopnostmi vždy zcela stejné podmínky pro splnění úkolu.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
14. Při hodnocení výsledků vzdělávání žáka je pro mě důležitá jeho snaha v mém předmětu.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
15. Při hodnocení výsledků vzdělávání vždy srovnávám výkon žáka vzhledem k předem stanoveným kritériím.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
16. Myslím si, že mé hodnocení výsledků vzdělávání žáka ovlivňuje má osobní zkušenost s tímto žákem.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
17. V závěrečném hodnocení žáka na vysvědčení vždy beru v úvahu jeho výsledek na pololetí.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
18. V závěrečném hodnocení žáka na vysvědčení vždy beru v úvahu jeho celkové studijní výsledky (např. i v jiných předmětech).
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
19. Známky na vysvědčení stanovuji pouze podle průměru průběžných známek žáka.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
20. Můj vztah k žákovi (ať už pozitivní nebo negativní) se v žádném případě nepromítá do hodnocení výsledků vzdělávání žáka.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
21. V předmětu, který vyučuji, si musím sám/sama stanovit podrobnější kritéria hodnocení výsledků vzdělávání žáků, než jaká jsou stanovena v "klasifikačním řádu" školy.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
22. Myslím si, že všichni mí žáci vnímají kritéria, podle kterých hodnotím ve svém předmětu, jako spravedlivá.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
23. Při plánování výuky si jasně stanovím, jakým způsobem budu zjišťovat výsledky vzdělávání žáka (test, ústní zkoušení,…).
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
24. V současné době mi nezbývá nic jiného, než používat známky jako prostředek k udržení kázně v mých hodinách.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
25. Známky používám u některých žáků i jako určitý způsob odměn.
1- zcela souhlasím, 2- spíše souhlasím, 3- nemohu posoudit, 4- spíše nesouhlasím, 5- vůbec nesouhlasím
zcela souhlasím
vůbec nesouhlasím
Clear selection
Pohlaví
Clear selection
Délka učitelské praxe
(cca počet let)
Kraj
Submit
Clear form
Never submit passwords through Google Forms.
This content is neither created nor endorsed by Google. Report Abuse - Terms of Service - Privacy Policy