Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je nový Trackhawk skutečně nejrychlejším SUV světa, jak tvrdí Jeep?
12.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Má 717 koní, 884 Nm, stovku udělá za 3,6 sekundy a jede až 290 km/h. To je na SUV extrémní dynamika, může se ale skutečně titulovat jako nejlepší?
„Nejrychlejší SUV na světě“, tak nám byl během uplynulého víkendu představen Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Pod kapotou má 6,2litrový přeplňovaný osmiválec HEMI, stejně jako modely Dodge Charger a Challenger SRT Hellcat. V Jeepu má výkon 717 koní a točivý moment vrcholí na 881 Nm. To jsou parametry, jímž se nemůže rovnat ani Bentley Bentayga.
Britské SUV má nový šestilitrový dvanáctiválec twin-turbo, který dává k dobru 608 koní a 900 Nm. Za americkým konkurentem tak o 100 koní zaostává. Zrychlení z klidu na stovku pak Bentayga zvládá za 4,1 sekundy, Trackhawk na stejnou disciplínu potřebuje pouze 3,6 sekundy. Přesto i Bentley tvrdí, že právě ono vyrábí nejrychlejší SUV na světě.
Důvodem je v tomto ohledu nejvyšší rychlost, Bentayga totiž o jeden kilometr v hodině překonává magickou třístovku. Té se Trackhawk přibližuje na dohled, ovšem s metou 290 km/h zůstává za Brity. Která z automobilek má tedy pravdu? Odpověď se nehledá snadno, závisí totiž na zvolených kritériích. Navíc Bentley a Jeep nejsou ve hře samy, dále tu máme ještě Teslu, Porsche a Alfu Romeo - a i tyto značky si nárokují ten samý titul.
Porsche se v tomto směru spoléhá na Cayenne Turbo S, jeho výkon je ale dalece za konkurencí. Vůz dostal „pouze“ 570 koní a 800 Nm. Nicméně sprintem na stovku za 4,1 sekundy vyrovnává Bentley, maximálkou 284 km/h se pak dostává na dostřel Jeepu. Obě značky ale nejspíše válcuje na Ringu, který zvládá objet za 7 minut a 59,74 sekundy. Nejspíše proto, že Jeep ani Bentley se žádným časem z Ringu nepochlubily, přestože minimálně Britové své aristokratické SUV na tomto okruhu testovali. S ohledem na předpoklad „nepouštím se do soubojů, které jsem předem prohrál” tak předpokládáme, že Porsche bude na Nordschleife lepší.
Nová Alfa Romeo Stelvio QV je na tom na první pohled ještě hůře než zmíněné vozy, pochlubit se totiž může pouze 510 koňmi a 600 Nm. Ovšem v rámci akcelerace ji aktuálně můžeme umístit na druhou příčku v pořadí, stovku totiž pokoří za 3,9 sekundy. V případě maximálky pak za sebou taktéž nechává Cayenne Turbo S, byť jen o kilometr v hodině. Tento náskok měl vést k lepšímu času na Ringu (7 minut 59 sekund).
Prozatím se ovšem jedná pouze o zvěsti, s důkazem Italové nepřišli. My se proto přesuneme k poslednímu výrobci, o němž byla zmínka, a sice k Tesle. Ta má ve svém portfoliu Model X, který má ve verzi P100D a v režimu Ludicrous zvládat stovku za pouhých 3,1 sekundy. Tedy o pět desetin rychleji než Jeep, k čemuž mu dopomáhá 760 koní a 1 047 Nm.
Pokud bychom brali všechny zmíněné vozy jako SUV, pak Jeep není nic - Tesla lépe akceleruje, Bentley má vyšší maximálku a Alfa s Porsche jsou králi Nordschleife. Jak už jsme ale sami zmínili v původním představení Trackhawku, minimálně Teslu je obtížné vnímat jako klasické SUV a Jeep k tomu přistupuje stejně: „Používáme data společnosti Ward, dle nichž je Jeep Grand Cherokee klasifikován jako střední SUV, zatímco Tesla jako střední luxusní CUV (crossover),“ praví oficiální reakce Jeepu na vznesený dotaz.
Jinými slovy, Tesla Model X je brána jako zcela jiná kategorie a proto ji Jeep nebere v potaz. Modely od Bentley, Porsche a Alfy Romeo se Američané už zabývají, ale postačí jim, že je jasně poráží ve zrychlení. Grand Cherokee Trackhawk má tak podle Jeepu plný nárok na titul „nejrychlejší a nejvýkonnější SUV světa“, my bychom se ale podrželi původně řečeného: „Nejlépe zrychlující SUV,” tak Trackhawk skutečně lze titulovat.
Toto je nové nejrychlejší a nejvýkonnější SUV světa. Dle Jeepu nepochybně, s odstupem vnímáno ne tak docela
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 49 minutami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 2 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 3 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry