Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Silnější VW Golf R se postavil slabšímu Seatu Leon Cupra. A nestačil se divit
16.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V tomto srovnání hraje skoro všechno do karet Golfu R. Je silnější, má pohon 4x4 a je to VW, vůz mateřského koncernu. Jenže ne ve všem má navrch.
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Staré známé přísloví lze beze zbytku aplikovat na dva koncernové vozy, Volkswagen Golf R a Seat Leon Cupra. V obou případech jde o modely postavené na platformě MQB, pokaždé je pak k dispozici tří a pětideřový hatchback a kombík. Oba mají pod kapotou přeplňovaný dvoulitr, jeho výkon se ovšem o 10 koní liší. Navíc u španělského vozu je pohon všech kol k mání pouze u nejpraktičtějšího provedení.
My se podíváme na pětidveřové hatchbacky, jež se svou koncepcí výrazně liší. Golf R má standardně systém pohonu všech kol, se kterým páruje 310 koní a 400 Nm točivého momentu. Očekávat lze tedy zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy, zatímco Leon Cupra díky jedné poháněné nápravě a „pouze“ 300 koním a 380 Nm zvládá dané mety dosáhnout až za 5,7 sekundy.
Takže jasná věc? Ani trochu. I přes vyšší výkon a pohon 4x4 začíná Golf R postupně ztrácet dech - na začátku má navrch, pak už ani trochu. Velmi jasně patrné je to při pohledu na dvojici tachometrů vedle sebe, kde na metě 100 km/h je Golf jasně rychleji, už 200 km/h ale dosáhne španělský vůz o chlup rychleji (Volkswagen v daný moment jede 199 km/h). Při vyšším tempu je pak rozdíl ještě patrnější.
Hlavním důvodem je to, že Leon Cupra je s předním pohonem lehčí a od stovky výš už čtyřkolka nemá žádný pozitivní efekt. Navíc je tu rozdílné zpřevodování šestistupňového DSG Leonu a sedmistupňového DSG Golfu.
Právě hlavně hmotnost a zpřevodování tedy nakonec hraje více do karet španělskému zástupci, stejně jako cenová politika. Pětidveřový Leon Cupra osazený automatem vyjde na 817 900 Kč, zatímco za Golf R se stejnou koncepcí dáte o podstatných 242 tisíc korun více. Stran toho se Seat chlubí i jadrnějším zvukem, zatímco VW je lépe utlumen. Už jsme říkali, že když dva dělají totéž, není to vždy totéž?
O deset koní slabší Seat Leon Cupra se postavil Volkswagenu Golf R. Při akceleraci na stovku sice prohrál, poté se ovšem děly věci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
před 14 minutami - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
před hodinou - Rusové ukázali Putinovu limuzínu předělanou na elektrický pohon. Má dojezd, o kterém si i Tesly mohou nechat jen zdát
před 3 hodinami - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
před 4 hodinami - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- prodáváme Pico a další Produkty 04.23. 15:09 - molly
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova