Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Problémy s dvouspojkovými automaty dál topí Ford, zákazníci jej už i žalují
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál v se zámoří nedokáže vypořádat se stížnostmi klientů na automaty se dvěma spojkami. Došlo na petice a teď i na žaloby.
Možná si ještě vzpomenete na loňský článek, jenž se týkal dvouspojkových převodovek. Ty byly svého času považovány za dokonalé řešení „automatické budoucnosti”, zejména kvůli úspoře paliva i rychlosti během řazení. Nicméně někteří zákazníci s nimi mají problém. Zejména za Velkou louží si stěžují, že nefungují stejně hladce jako ty konvenční. A nevoli zákazníků pocítil zejména Ford, který v roce 2008 představil svou dvouspojkovou převodovku Powershift.
Problém se týká především modelů Fiesta a Focus vyrobených v letech 2011 až 2015 respektive 2012 až 2015. V jejich případě dochází mezi přeřazením z prvního na druhý a občas i z druhého na třetí rychlostní stupeň k jistému trhání. Podle některých je to způsobeno jen špatným fungováním samotných spojek, zákazníci to ale vidí jinak a Ford žalují s tím, že na vině je „prosakování spojkové kapaliny způsobené trhlinami ve svárech převodovky“.
Tato potíž se netýká všech dodaných dvouspojkových převodovek, byť se nejedná ani o ojedinělé problémy. Ford přesto stížnosti svých klientů v podstatě ignoroval - dva tisíce z nich dokonce podepsalo petici, které po Fordu požadovala svolání problematických aut. Nestalo se to a pokud Američané alespoň řešili stížnosti klientů individuálně v rámci záruky, vždy údajně odjížděli ze servisů s autem projevujícím se stejně problematickým způsobem. A tak došlo i na ony žaloby.
Za celým problémem přitom podle mnohých nestojí technika, ale špatný marketing. Ford za oceánem dvouspojkové převodovky nabízel jako automaty, nikoliv jako robotizované manuály. Ani takové označení by sice pro Powershift úplně nesedělo, svým chováním ale mají dvouspojky k takovým skříním blíže. Rozdíl je přitom hlavně v chybějícím měniči točivého momentu, jímž jsou osazeny klasické automaty a který je jedním z hlavních důvodů hladkého řazení. U dvouspojek, hlavně u nižších rychlostních stupňů, které jsou od sebe pochopitelně posazeny dále, se ale trhnutí vyskytnout může. Jedinou změnou strategie, které se Ford dosud dopustil, je prodloužení záruky. Jenže když se zákazníci v rámci záruční doby nedokáží dovolat lepšího stavu, těžko je uchlácholí, že záruční opravu převodovky budou moci požadovat i sedm let po koupi vozu...
Aktuálně nemáme k dispozici žádný verdikt, jenž se by týkal některé ze žalob, stejně jako nejsou k dispozici důsledky ignorace stížností zákazníků. Ti sice naznačují, že ve Ford ztratili důvěru, nicméně pohled na zámořské prodeje automobilky to úplně nedokazuje. Loni totiž bylo v zámoří registrováno 2 501 855 vozů modrého oválu, tedy nejvíce za posledních deset let.
Uvidíme tedy, jak se situace s dvouspojkovými převodovkami na americkém trhu vyvrbí, přičemž my se v mezičase přesuneme k jinému tématu, jenž se taktéž dotýká Fordu a rovněž převodovek. Nyní jsou však v centru dění manuály doplněné osmiválcovým motorem, neboť tato kombinace tvoří dominantu mezi prodeji modelu Mustang ve Velké Británii.
Doposud bylo do ostrovního království dodáno 1 000 exemplářů nejnovějšího pony caru, 680 z nich ovšem dostalo právě manuál a motor V8. Produktový šéf značky Raj Nair ovšem dodává, že časem dojde k nárůstu zájmu také o základní 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost a automat, a to kvůli nižší pořizovací ceně i menším provozním nákladům a spotřebě.
Na konci životního cyklu by tak poptávka měla být rozdělena půl na půl mezi čtyřválec a osmiválec, tedy alespoň dle Naira. Ten dodává, že aktuální stav je dán situací, kdy Mustang je v Evropě vůbec poprvé prodáván oficiálně a někteří se nemohli dočkat, až si jej budou moci pořídit. Nadšenci tak volí V8 a manuál, až ale budou se svými auty vidět na silnicích, přimějí ke koupi i poněkud běžnější klientelu, která prý sáhne hlavně po čtyřválci a automatu. Tak uvidíme, jestli se to opravdu stane...
Převodovka Ford Powershift se v zámoří shledala s nemalou kritikou, což je dle některých způsobeno jen špatným marketingem modrého oválu. Ten dvouspojkové skříně neprezentuje ideálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva