Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford nabídne novou generaci adaptivního řízení (+video)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Ford se hodlá stát první neprémiovou značkou, která nabídne svým zákazníkům zcela nový systém adaptivního řízení.

Novou generaci adaptivního řízení chce Ford pustit na trh do dvanácti měsíců, ale již nyní odhalil některé detaily včetně snímků komponentů nového systému.

Novinka má výrazně ulehčit manévrování s vozy při nízkých rychlostech ve stísněných prostorech, zatímco při vyšší rychlostech přispěje k zpevnění řízení a zlepšení dynamiky ovládání automobilu.

Ford uvádí, že jeho nový systém, jehož součástí je elektromotor a čidla, je umístěn ve středu volantu a nevyžaduje žádné zásadní změny v tradiční konstrukci řízení. Systém, u nějž lze nastavit charakteristiku odezvy na pohyb volantem podle velikosti a typu vozu přidává k jeho celkové hmotnosti zhruba okolo půl kilogramu své váhy.

Díky tomu může být nové adaptivní řízení namontováno prakticky do všech modelů v nabídce značky Ford od malé Fiesty, přes Focus a Mondeo až po pick-upy řady F nebo dodávky Transit.

Při nižších rychlostech nový systém adaptivního řízení mění poměr mezi počtem otáček volantu a úhlem natočení kol tak, že jím řidič musí k dosažení plného rejdu kol točit mnohem méně. Tento poměr se navíc neustále upravuje v závislosti na rychlosti vozu a řadě dalších faktorů.

Při vyšších rychlostech například na dálnici systém optimalizuje odezvu řízení tak, aby vozidlo co nejplynuleji reagovalo na pohyby volantem. Podle Fordu má být řízení automobilu s novým systémem adaptivního řízení pohodlnější a zábavnější zároveň.

Ford hodlá nabídnout nový systém adaptivního řízení, na jehož vývoji se podílí společnost Takata, u vybraných modelů začátkem příštího roku.

Video se připravuje ...

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
31. 5. 2014 12:48
Re: Chápu dobře,
Já z toho tedy pochopil, že jde o řízení s proměnlivým převodem. Jen jsem čekal nějaké vysvětlení, v čem že se to liší od jiných. Proměnlivý převod ale nepoužívá jen prémie (Ford tedy jen těžko může být první neprémiová značka s podobným řízením), takže mi není úplně jasné, co se Ford/ autor snažil říct.
30. 5. 2014 21:26
Chápu dobře,
že se Ford rozhodl zrušit mechanickou vazbu mezi koly a volantem? Pokud vím, o to stejné se pokusil Citroen, ale narazil - kvůli bezpečnosti nesmí být řízení auta ve stylu "drive by wire". V případě poruchy elektroniky je takové auto neřiditelné - může třeba z přímého směru vybočit pod kamion a řidič s tím nenadělá nic. I kdyby to nějaký blázen schválil, nechtěl bych to ani za nic - na dynamicky se měnící odezvu kol na natočení volantu bych si asi těžko zvykal.
Avatar - woody-alien
30. 5. 2014 21:24
Re: ptákoviny
Ford ti chce zpestřit život a ty mu ještě nadáváš.... >:D
Avatar - eLzyx
30. 5. 2014 16:26
ptákoviny
Vymýšlet takové ptákoviny, to jo. Ale ujednotit styl ovládání Fordů, to ne. Každý model se ovládá jinak. Jednou je ovládání palubáku nebo audia na volantu vlevo, podruhé vpravo. Jednou se ostřik skla ovládá páčkou k sobě, podruhé zamáčknutím. Jednou točítko na cyklovači stěračů funguje tak, že směrem nahoru stěrače zpomalují, v druhém modelu zrychlují. Magorárna ...
30. 5. 2014 15:19
Jap
Kdyz jsem videl tu elektroniku a plastove kolecko, tak jsem mel obavy, kolik to tam vydrzi, ale Japonci to snad udelali dobre. Ted uz se nebudou krast jenom airbagy, ale rovnou cely volant. ;-)