Orientační nabídka


Sociální sítě


Vyhledávání


Další odkazy


Titulní stránka > Chci si vyřídit > Doprava > Návrh řešení dopravní obslužnosti okrajových částí a průmyslových zón komunikacemi II. a III. třídy

 

Návrh řešení dopravní obslužnosti okrajových částí a průmyslových zón komunikacemi II. a III. třídy

 

VYHODNOCENÍ A ZMĚNA PŮVODNĚ NAVRŽENÉ VARIANTY STUDIE OBCHVATU MĚSTA DLE PŘIPOMÍNEK OBYVATEL – ZAMĚŘÍ SE NA ŘEŠENÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI V RÁMCI OKRAJOVÝCH ČÁSTÍ MĚSTA A PRŮMYSLOVÝCH AREÁLŮ

 

Vážení občané,

informujeme vás tímto o významné změně v připravované studii dopravního řešení našeho města. Původně navržená a s veřejností intenzivně diskutovaná varianta studie obchvatu byla na základě vznesených připomínek změněna na variantu, která se zaměřuje na řešení dopravní obslužnosti v okrajových částech našeho města, průmyslových ploch a areálů za využití již existujících komunikací a v územních plánech jednotlivých obcí již platných koridorů.

Aktualizovaná varianta studie se více soustředí na efektivní zlepšení dopravy formou komunikací II. a III. tříd, přičemž cílem je snížit dopravní zatížení v centru a zároveň lépe propojit jednotlivé části města a zajistit lepší obslužnost průmyslových areálů.

Aktualizovaný návrh posiluje dopravní infrastrukturu v okrajových částech města, zlepšuje průjezdnost hlavních komunikací s ohledem na bezpečnost a plynulost provozu, omezuje nadměrnou dopravu v centru, čímž zvyšuje komfort místních obyvatel, a to vše s maximálním ohledem na přírodní a krajinné hodnoty našeho města a jeho okolí.


POPIS VARIANTY

V rámci studie přeložky II/483 města Frenštát pod Radhoštěm je řešení rozděleno na čtyři na sebe navazující části, které jsou navrženy potřebou vyřešit dopravu v okrajových částech města, tak aby byla částečně doprava vymístěna mimo centrum města Frenštát pod Radhoštěm a aby došlo k vyřešení obslužnosti okrajových částí města Frenštát pod Radhoštěm.

Řešení dopravy je rozděleno na čtyři na sebe navazující celky:

1)       Přeložka silnice II/483 dle ZÚR a ÚP obce Tichá

Přeložka sil. II/483 je navržena v souladu se zásadami územního rozvoje (ZÚR) a ÚP obce Tichá jako přeložka silnice II. třídy, která je vedená v koridoru vymezeném územním plánem Tichá a Frenštát pod Radhoštěm.

Přeložka je navržena v kategorii pro silnici II. třídy v souladu s platnou legislativou a je vedena v koridoru dle ÚP Tichá vymezeném pro tuto komunikaci. Výškově kopíruje převážně stávající terén pro možnost napojení stávajících místních komunikací.

Na začátku je přeložka napojena na sil. I/58 okružní křižovatkou, následně překračuje inundační území řeky Lubina mostními objekty, pod kterými je přeložena stávající cyklostezka z důvodu kolize průjezdného profilu s navrhovaným mostem. Následně je trasa vedena po stávajících polnostech okolo jízdárny TJ Slovan, kde jsou napojeny místní komunikace okružní křižovatkou, což vyřeší problém obsluhy nově vznikající zástavby rodinných a bytových domů v této lokalitě. Silnice překračuje Bystrý potok mostním objektem a prochází kolem hřbitova, kde je navrženo mimoúrovňové křížení stávající pěší trasy vč. nově navrhované cyklostezky. V tomto místě, to je v km cca 1,350 je navrženo úrovňové napojení silnice III/4848 směr obec Tichá a centrum města Frenštát pod Radhoštěm okružní křižovatkou. Trasa se následně stáčí mírně doprava a je vedena po stávající sil. III/4836 s napojením stávajících místních komunikací prostřednictvím sjezdů. Na konci je navrženo napojení na stávající komunikaci v místě pravoúhlé zatáčky (s výhledem dalšího řešení).

2)       Výhled propojení Žuchov

Výhledově je navržena v rámci studie možnost propojení Žuchova se stávající silnicí II/483 vedené mimo stávající zástavbu. Výhledové propojení je navrženo při okraji zalesněné části s přemostěním v místě zázračné studánky.

3)       Napojení CO skladů a lokality Planiska na sil. II/483

Jedná se o navrhovaný průběh trasy pro propojení jižního okraje Frenštátu pod Radhoštěm v lokalitě Planiska a sil. II/483 s mimoúrovňovým křížením s železniční tratí a cílem vymístění dopravy mimo centrum města. V rámci studie je navržena úprava stávající úrovňové křižovatky sil. II/483 a III/4836 Žuchov ve směru na Kunčice pod Ondřejníkem. Úprava spočívá v přestavbě na okružní křižovatku, na kterou jsou napojeny stávající komunikace a nově navržená komunikace od CO skladů.

4)       Rekonstrukce MK a napojení na sil. I/58

Řešení dopravy v jižní části města Frenštát pod Radhoštěm s cílem vymístění dopravy mimo centrum je provedeno kombinací rekonstrukce místní komunikace a propojení silnice I/58 a sil. III/4835. V rámci úseku rekonstrukce místní komunikace pod průmyslovými areály je navrženo i napojení lokality Planiska na sil. III/4835 v souladu s ÚP města Frenštát pod Radhoštěm (bez potřeby původní demolice RD). Součástí rekonstrukce stávající MK je řešeno přímé napojení stávajících průmyslových areálů a možnost vedení cyklotrasy mezi sil. III/4835 a lokalitou pod průmyslovými areály (napojení na cyklostezku směr Rožnov pod Radhoštěm). Celá trasa je vedena v úrovni stávajícího terénu s přemostěním potoků Bystrá, Lomná a Markova potoka, na konci úseku je přemostěno údolí s řekou Lubinou v lokalitě Siberie. Napojení na silnici I/58 je navrženo okružní křižovatkou s úpravou ramen stávajících komunikací.

 

Předložená varianta byla odsouhlašena výrobním výborem, jehož účastníky jsou zástupci obcí dotčených touto studií.


* Popis původně navržené varianty obchvatu.

mapa

 

Související odkazy

 

Kontakt

Město Frenštát pod Radhoštěm
nám. Míru 1
744 01 Frenštát pod Radhoštěm
Tel.: +420556833111
E-mail: podatelna@mufrenstat.cz
ID datové schránky: vz9a8t8

Podrobný kontakt


Kde nás najdete

Mapka ČR s vyznačeným bodem polohy (Moravskoslezský kraj)

 

Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém RSS

 

Tento web pro svoji správnou funkci využívá soubory cookies.

O cookies

Nastavení cookies

Tento web pro svoji správnou funkci využívá soubory cookies.

Více o cookies

Tyto soubory nám umožňují poskytnout návštěvníkům kvalitnější služby, protože nám například umožní získat anonymizované analytické údaje o používání tohoto webu.

Kompletní přehled cookies, které tento web využívá naleznete zde.

Skupiny cookies