Titulní stránka > Chci si vyřídit > Doprava > Návrh řešení dopravní obslužnosti okrajových částí a průmyslových zón komunikacemi II. a III. třídy
VYHODNOCENÍ A ZMĚNA PŮVODNĚ NAVRŽENÉ VARIANTY STUDIE OBCHVATU MĚSTA DLE PŘIPOMÍNEK OBYVATEL – ZAMĚŘÍ SE NA ŘEŠENÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI
V RÁMCI OKRAJOVÝCH ČÁSTÍ MĚSTA A PRŮMYSLOVÝCH AREÁLŮ
Vážení občané,
informujeme vás tímto o významné změně v připravované studii dopravního řešení našeho města. Původně navržená a s veřejností
intenzivně diskutovaná varianta studie obchvatu byla na základě vznesených připomínek změněna
na variantu, která se zaměřuje na řešení dopravní obslužnosti v okrajových
částech našeho města, průmyslových ploch a areálů za využití již existujících
komunikací a v územních plánech jednotlivých obcí již platných koridorů.
Aktualizovaná varianta studie se více soustředí na efektivní
zlepšení dopravy formou komunikací II. a III. tříd, přičemž cílem je snížit
dopravní zatížení v centru a zároveň lépe propojit jednotlivé části města a
zajistit lepší obslužnost průmyslových areálů.
Aktualizovaný návrh posiluje dopravní infrastrukturu v
okrajových částech města, zlepšuje průjezdnost hlavních komunikací s ohledem na
bezpečnost a plynulost provozu, omezuje nadměrnou dopravu v centru, čímž
zvyšuje komfort místních obyvatel, a to vše s maximálním ohledem na
přírodní a krajinné hodnoty našeho města a jeho okolí.
POPIS VARIANTY
V rámci studie přeložky II/483 města Frenštát pod Radhoštěm je řešení rozděleno na čtyři na sebe navazující části, které jsou navrženy potřebou vyřešit dopravu v okrajových částech města, tak aby byla částečně doprava vymístěna mimo centrum města Frenštát pod Radhoštěm a aby došlo k vyřešení obslužnosti okrajových částí města Frenštát pod Radhoštěm.
Řešení dopravy je rozděleno na čtyři na sebe navazující celky:
1)
Přeložka silnice II/483 dle ZÚR a ÚP obce Tichá
Přeložka sil. II/483 je navržena v souladu se zásadami územního rozvoje (ZÚR) a ÚP obce Tichá jako přeložka silnice II. třídy, která je vedená v koridoru vymezeném územním plánem Tichá a Frenštát pod Radhoštěm.
Přeložka je navržena v kategorii pro silnici II. třídy v souladu s platnou legislativou a je vedena v koridoru dle ÚP Tichá vymezeném pro tuto komunikaci. Výškově kopíruje převážně stávající terén pro možnost napojení stávajících místních komunikací.
Na začátku je přeložka napojena na sil. I/58 okružní křižovatkou, následně překračuje inundační území řeky Lubina mostními objekty, pod kterými je přeložena stávající cyklostezka z důvodu kolize průjezdného profilu s navrhovaným mostem. Následně je trasa vedena po stávajících polnostech okolo jízdárny TJ Slovan, kde jsou napojeny místní komunikace okružní křižovatkou, což vyřeší problém obsluhy nově vznikající zástavby rodinných a bytových domů v této lokalitě. Silnice překračuje Bystrý potok mostním objektem a prochází kolem hřbitova, kde je navrženo mimoúrovňové křížení stávající pěší trasy vč. nově navrhované cyklostezky. V tomto místě, to je v km cca 1,350 je navrženo úrovňové napojení silnice III/4848 směr obec Tichá a centrum města Frenštát pod Radhoštěm okružní křižovatkou. Trasa se následně stáčí mírně doprava a je vedena po stávající sil. III/4836 s napojením stávajících místních komunikací prostřednictvím sjezdů. Na konci je navrženo napojení na stávající komunikaci v místě pravoúhlé zatáčky (s výhledem dalšího řešení).
2)
Výhled propojení Žuchov
Výhledově je navržena v rámci studie možnost propojení Žuchova se stávající silnicí II/483 vedené mimo stávající zástavbu. Výhledové propojení je navrženo při okraji zalesněné části s přemostěním v místě zázračné studánky.
3)
Napojení CO skladů a lokality Planiska na sil. II/483
Jedná se o navrhovaný průběh trasy pro propojení jižního okraje Frenštátu pod Radhoštěm v lokalitě Planiska a sil. II/483 s mimoúrovňovým křížením s železniční tratí a cílem vymístění dopravy mimo centrum města. V rámci studie je navržena úprava stávající úrovňové křižovatky sil. II/483 a III/4836 Žuchov ve směru na Kunčice pod Ondřejníkem. Úprava spočívá v přestavbě na okružní křižovatku, na kterou jsou napojeny stávající komunikace a nově navržená komunikace od CO skladů.
4)
Rekonstrukce MK a napojení na sil. I/58
Řešení dopravy v jižní části města Frenštát pod Radhoštěm s cílem vymístění dopravy mimo centrum je provedeno kombinací rekonstrukce místní komunikace a propojení silnice I/58 a sil. III/4835. V rámci úseku rekonstrukce místní komunikace pod průmyslovými areály je navrženo i napojení lokality Planiska na sil. III/4835 v souladu s ÚP města Frenštát pod Radhoštěm (bez potřeby původní demolice RD). Součástí rekonstrukce stávající MK je řešeno přímé napojení stávajících průmyslových areálů a možnost vedení cyklotrasy mezi sil. III/4835 a lokalitou pod průmyslovými areály (napojení na cyklostezku směr Rožnov pod Radhoštěm). Celá trasa je vedena v úrovni stávajícího terénu s přemostěním potoků Bystrá, Lomná a Markova potoka, na konci úseku je přemostěno údolí s řekou Lubinou v lokalitě Siberie. Napojení na silnici I/58 je navrženo okružní křižovatkou s úpravou ramen stávajících komunikací.
Předložená varianta byla odsouhlašena výrobním výborem, jehož účastníky jsou zástupci obcí dotčených touto studií.
* Popis původně navržené varianty obchvatu.