České dráhy začaly nově nabízet sdílené jízdenky IN100

Cestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhyCestující ve vlaku ČD. Pramen: České dráhy

V jeden den může jízdenku použít vždy jeden cestující.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ušatá

Spíš schází ale více variant IN 100 -tedy na 1 – 3 dny, týden, na měsíc, tři měsíce, půl roku apod. Nevím, proč toto, co dřív bylo, zařízly. Tady mají prostor jak získat cestující a tržby! A totéž platí i u toho celostátáního tarifu, tam ale by musely jít s cenou výrazně dolů, aby to cestujícím k něčemu bylo. Konečně si vzít příklad ze zahraničí a skutečně se snažit dostat cestující na vlaky a ne je z nich vystrnadit!

Daniel Jablonecký

Lepší by byla platnost do 3:00 druhého dne. Není výjimečné, že cesty končí až po půlnoci.

Samo

Rozumiem tomu obmedzeniu na počet ľudí (celkových užívateľov) pri osobnej IN100, ale pri In Business je to dosť absurdum. Fyzickú In Business môže zdieľať ľubovoľný počet osôb, akú má teda logiku pri virtuálnej to limitovať?

babilon

Aby si z toho někdo neudělal svůj business.

***** Petr

Být to nabídka OneTicketu tak snad by to i nějaký smysl mělo.

Gajda

Největší pecka je IN business pro 50 – na to kdyby vymyslel někdo aplikaci pro sdílení, tak za 899,8 na rok pro jednoho je to pecka. Každej by měl sice 7 dní k využití během roku – ale nebojím se, že by se ty lidi nenašli.

Daniel Jablonecký

Našli. Vždycky v pátek a v neděli.

realista

Podle mě to má jeden zásadní háček výrazně snižující použitelnost (a třeba i v rodinách): že tu jízdenku nemůže využít více osob současně, to je pochopitelné, ale platí-li ta jízdenka vždy po celý kalendářní den jen pro jediného zvoleného uživatele ze čtyř zapsaných a nikdo další z nich už ji v tom dni nemůže využít (například jeden dopoledne a jiný večer), je to k ničemu

Low cost

Pro rodiny by naopak byla zajímavá verze, kdy je jeden držitel (protože to nějakým způsobem využije celoročně) a o víkendech platí pro dva dospělé a děti jako SoNe a mohou jet na výlet. To by dle mne mělo větší ohlas než tato nabídka.

Camillos

Velmi dobrý nápad, zkuste to s nějakým komentářem napsat na ČD. Treba já bych za ni těch 30 klidně dal.

jiri.vosecek

Tahle varianta by byla pecka. Na víkend prostě druhý dospělý a max 2 děti do 15 let zdarma. Dost snadno se tak „vyrábí“ zvyk dětí jezdit na výlety vlakem. Je to investice do budoucna.

M19

Proto to má v názvu Business, že to není zaměřené na rodiny. Taky existuje přenosná IN 100, kde si ji může mezi sebou předávat kdokoli i během dne, když to zvládne a cena je nižší, samozřejmě.

Spokojenycestujici

Kupuji IN100 kazdy rok a jezdim jen Ostrava – Praha – Ostrava jiz za par cest se to vrati. Navic kazdy rok mam 10-15% slevu z banky. Takze je to za par kacek..

Martin

Já mám IN25 a slevu nemám, naopak, vždycky průvodčí chce ještě připlatit.

Toník

tak máš 25% slevu ne? bůhví kam ty peníze jdou ! třeba připlácíš do jeho kapsy!

none

Podívej se na pár jeho příspěvků a pak ti to přestane být divný.

Martin

Jaký příspěvky?

Honza78

Tohle sice za normálních okolností není zas až tak výhodná nabídka, ale když by se člověk domluvil se čtyřma kamarádama „šotoušema“ na sdílení a každý by do toho investoval 7 475 Kč, tak to zas až tak špatná nabídka není.

Camillos

No to asi ano, ale předpokládám, že by měli alespoň občas zájem vyrazit spolu – a tím veškerá výhodnost padá. Na úrovni běžného cestujícího si nedovedu představit, že by za daných okolností (30 tisic) do toho někdo dovedl jít. Snad jen domluva někoho po-pa dojizdejiciho, který nechce mimo pracovní dojizdku vlak ani vidět (znám takove), s nějakým pravidelnym vikendovym šotoušem.

Y.K.

Rodina nevím, tam si fakticky nedovedu představit jak to smysluplně použít, ale ta verze IN Business pro firmy má určitě potenciál.

Pavel

Pracuju v korporátu, Praha. Máme pobočky v Brně, Olomouci a Ostravě. Speciálně do OL a OV jezdíme vlakem, ovšem vzdy v několika lidech. Takže sdilené IN 100 jsou pro nás prakticky nepoužitelné. Opět nechápu na koho můžou ČD cílit….

none

Na ty, kterým se to hodí?

Twix

Já pracuju taky v korporátu a vlakem právě cestujeme spíš jednotlivě. Cesta ve více lidech to naopak víc přiohýbá k volbě auta. Vše samozřejmě záleží na destinaci.

Low cost

No na korporáty určitě necílí a ani to tak nepromují, na služební cestu se jezdí první třídou a nějaký časový lístek není ani výhodný. Takhle se lístek protáhne přes vlastní ČD Body, nechá se proplatit a člověk hned má za cestu do Ostravy a zpět dvě třetiny soukromýho lístku zdarma.

Helena

Dovedu si to představit, že bychom toho využili, kdybychom museli s mužem dojíždět to práce oba vlakem, ale přitom pracovali částečně z domu a jezdili „na střídačku“… jeden z nás má vždycky službu u dětí kvůli dopravě do a ze školy a na kroužky, přičemž dělá ten den z domu, zatímco druhý přijíždí později z práce. V takovém případě by to bylo zajímavé.

Pavel

Jsme třičlenná rodina, dítě 10 let. Nevlastníme automobil, páč jsme z Prahy. Takže veškeré cesty do přirody se odehrávají hromadnou dopravou, 80% z nich ČD (já i žena máme IN25). Spočítal jsem si, že v roce 2023 jsme u ČD nechali 17000. Fakt nechápu komu chtějí prodávat sdilenou inkartu za 30 litrů…..

Mrc

S takovou by se vyplatila už IN 50, ne?

M.Z.

Ano, jenže to člověk ví vždy až zpětně. 2018-2020 jsem takhle projezdil 15-18k, ale kdo z nás dneska zůstane ve stejné práci (či na stejné pozici) tři roky? Změní se projekt a je to…

babilon

8500 na osobu s In25 je pořád málo, aby se vyplatil přechod na In50 (úspora by byla cca 8500/3=2800, u vázaných jízdenek ještě méně, In50 stojí 3200).

Spokojenycestujici

Jsme rodina a jezdime na vylety jen autem. Jen za naftu necham 6-10K mesicne takze si nestezuj a bud rad za tvych 17K mesicne. A to brouku nepocitam propad hodnoty auta a dalsi veci. Lidi by nejradsi chteli vse zadarmo…

Spokojenycestujici

17K rocne*

František

270l nafty měsíčně jen na výlety? Jo tak to už chápu, kde se berou pod články ti, co nutně potřebuji bez zastávky jet do Chorvatska.

Nebo rovnou třeba v karavanu i bydlíte?

Martin

Má dieselagregát, aby ušetřil za elektřinu…jako Soukup…a kecá…

danaceks

Dopravce vám nabízí různé obchodní nabídky a je na vás, jak je využijete. Když existuje IN 100 za 22000, krok 8000 ke sdílené mi přijde rozumný…

hnamare

Tak super, hledám tři parťáky ke sdílení IN100. 🙂

Roman

Upřímně, přemýšlím nad tím, jezdím hlavně pátek, sobota, neděle, průměrně ob týden. Musel bych to ale propočítat trochu.

Jan Sůra

ČD toto oznámily tento týden.

Qaws

Tarif byl na webu už koncem listopadu…🙂

Jan Sůra

A?

Dachs

„(…) v pracovní dny dojíždí jeden rodič se Sdílenou IN 100 do práce, v sobotu jízdenku využije druhý z rodičů k cestě na nákupy a v neděli dcera vyrazí do kina. (…)“ Po mém soudu naprosto naivní představa, pokud přijmeme myšlenku vztažení na rodinu. Rodina kromě toho občas cestuje pohromadě, ale to se s novou Sdílenou IN nesmí 🙂 Co k takovému myšlenkovému pochodu marketérů dodat… Ale třeba si to rodiny, co vypláznou 30 tis. ročně, ale nesmí jet spolu, najde 😛 Dovedu si to představit v malých kolektivech s občasnými pracovními cestami, ale ouha, opět zrada, občas jedeme ve… Číst vice »

Samo

Zdieľaná InKarta samozrejme neznamená že už nikdy nemôžete spolu cestovať, akurát že naraz platí len pre jednu z osôb 🙂

Jarda

Jako tyhle nabídky měli smysl, když byli ČD v podstatě jediný dopravce. Poté co už jich tu máme více, tak si asi nikdo normální nekoupí jízdenku za 30 tisíc, když mu na mnoha tratích neplatí a nebude platit na čím větším počtu. A stát prostřednictvím One ticket není podobných nabídek, které by podporovali cesty veřejnou dopravou, schopen.

Granja

Mají to moc dobře spočítané a vědí, že nula od nuly pojde a úředník, který toto vymyslel má výkon a tím i potvrdil, že místo si zaslouží. Navíc tiskoví budou mít co prezentovat a bude to pěkné sluníčkové. Takže zase jsme tam, kde předtím.

ušatá

V tom spočívá celý ten průšvih. Ale to je ta státní dopravní politika!

maaaca

A platí to i v těch krajích kde neuznávají režijky?

Samo

Áno, IN100 platí vo všetkých vlakoch ČD

Zdeněk

Ale jednou loni jsem s IN 100 jel Os z Brna hl. n. do Blanska a průvodčí mi tvrdil opak, ale nic jsem neplatil, jen mi řekl, že můžu být rád, že tím vlakem nejede revizor…

Martin Chovanec

Měl špatné informace. Stačí mu v mobilní aplikaci ukázat, že cena s IN 100 je Zdarma. Ale vědět by to měl

***** Petr

Proč kde jde riziko za objednavatelem by měla platiti In karta. To mi vyznívá od ČD jako těžký ojeb

Martin Chovanec

Těch otázek je tam víc… např. jaké jízdenky povolit na relaci: Adamov – Brno (v rámci IDS) Praha – Adamov (mimo IDS, ale částečně vlakem jedoucím na riziko objednatele) Bratislava – Adamov (tady ani oneticket nepomůže, a mezinárodní jízdenka je de facto tarif ČD) A když navrhneme třeba lomený tarif ČD/IDS, tak pořád: co třeba jízdenky Interrail? Vychází mi z toho, že ideálně by měl objednatel (pokud si přeje vlastní tarif) myslet i na uživatelský komfort. I když něco objednává pro sebe, pořád existuje ve větším českém / evropském kontextu. Nevidím tady jednoznačně férové řešení pro všechny. Těch bodů k… Číst vice »

PvvS

Tuším, že návrh byl : Vnitrokrajské jzdné pouze IDS, mezikrajské buď lomoné, nebo tarif dopravce, ale s úhradou podílu kraji.

Jan

Aneb každá kačka dobrá…