Kniha

Opera as hypermedium

Vydání: Oxford University Press 2021 | Jazyk: angličtina | Signatura: VT 4073

Akademická publikace české muzikoložky nahlíží na operu jako na současnou, komplikovanou a mnohovýznamovou audiovizuální uměleckou formou.

Více informací...


Získat Přidat na seznam
Opera as hypermedium

Podrobnosti tohoto vydání

Obsah

Zjednodušeně řečeno, "hypermediacy" je v anglofonním prostředí opakem "immediacy" (bezprostřednost). Tereza Havelková operu chápe jako hypermediální uměleckou formu, při níž si posluchač (či lépe řečeno "audio-viewer") uvědomuje mnohočetné a znásobující se typy zprostředkování uměleckého obsahu. Taková znásobení často vznikají skrze použití nejmodernějších digitálních technik. Důležitými koncepty, které hypermediálnost přináší jsou různorodé a zdánlivě protichůdné významy znaků ("meaning-making"), promýšlení toho, co znamená zmíněná bezprostřednost ("immediacy") a v neposlední řadě politický potenciál opery v očích každého jednotlivého konzumenta ("politics of perception"). Kniha je rozdělena do čtyř tématických kapitol a analyzuje operní inscenace děl Richarda Wagnera, Louise Andriessena a Michela van der Aa.

Popis
Čtenářská kategoriekniha
ZáhlavíHavelková, Tereza
NázevOpera as hypermedium
Podnázevmeaning-making, immediacy, and the politics of perception
AutorTereza Havelková
Vydání
Měřítko
Místo vydáníNew York
Země vydáníSpojené státy americké
NakladatelOxford University Press
Rok vydání[2021] ©2021
Rozsahxii, 186 stran
Durata
Vybaveníilustrace
Rozměry25 cm
Počet stran186
Doprovodný materiál
Poznámka
ISBN978-0-19-009126-2
Cena1397
Obsahová char. "OCH"V4c1
Obsah OCHuOpera.

Lístek

MARC