Opera as hypermedium
Vydání: Oxford University Press 2021 | Jazyk: angličtina | Signatura: VT 4073
Akademická publikace české muzikoložky nahlíží na operu jako na současnou, komplikovanou a mnohovýznamovou audiovizuální uměleckou formou.
Podrobnosti tohoto vydání
Obsah
Zjednodušeně řečeno, "hypermediacy" je v anglofonním prostředí opakem "immediacy" (bezprostřednost). Tereza Havelková operu chápe jako hypermediální uměleckou formu, při níž si posluchač (či lépe řečeno "audio-viewer") uvědomuje mnohočetné a znásobující se typy zprostředkování uměleckého obsahu. Taková znásobení často vznikají skrze použití nejmodernějších digitálních technik. Důležitými koncepty, které hypermediálnost přináší jsou různorodé a zdánlivě protichůdné významy znaků ("meaning-making"), promýšlení toho, co znamená zmíněná bezprostřednost ("immediacy") a v neposlední řadě politický potenciál opery v očích každého jednotlivého konzumenta ("politics of perception"). Kniha je rozdělena do čtyř tématických kapitol a analyzuje operní inscenace děl Richarda Wagnera, Louise Andriessena a Michela van der Aa.
Popis | |
---|---|
Čtenářská kategorie | kniha |
Záhlaví | Havelková, Tereza |
Název | Opera as hypermedium |
Podnázev | meaning-making, immediacy, and the politics of perception |
Autor | Tereza Havelková |
Vydání | |
Měřítko | |
Místo vydání | New York |
Země vydání | Spojené státy americké |
Nakladatel | Oxford University Press |
Rok vydání | [2021] ©2021 |
Rozsah | xii, 186 stran |
Durata | |
Vybavení | ilustrace |
Rozměry | 25 cm |
Počet stran | 186 |
Doprovodný materiál | |
Poznámka | |
ISBN | 978-0-19-009126-2 |
Cena | 1397 |
Obsahová char. "OCH" | V4c1 |
Obsah OCHu | Opera. |
Lístek
Odkazy
Obsah v PDF
Prohlédněte si obsah v PDF.
MARC |
---|